fredag 13 december 2013

Maracana igår...

En sevärdhet om dagen gör att man känner att man gjort något vettigt. Så känns det bättre att ta resten av dagen med ro och sedan "en" caipirina på kvällen.. ;) Gårdagens aktivitet var Maracana stadion, ingen match men en guidad tur med många fans från hela världen som besöker stadion med en lång och rik historia (fråga wikipedia om detaljer;) Jag ska inte dra ut på det, utom att det verkar som att öppningsmatchen till vm hålls just här och då kan det vara ett plåster på såren då jag vet att jag inte kommer att vara här då det händer.. men kanske du kommer!?





..en sjukt oseriös fan här ovan och en sjukare seriös fan nedan som för anteckningar och såg ut som en seriefigur så vi brast i skratt.. :D

Omklänningsrummen..



..med jacuzzi och massage..


och ett litet miniplan med konstgräs för uppvärmning inför match.. inne i omklänningsrunnet dvs..



..eller för att spelare skall bli peppade med legendariska mål från storheter som Pele



Det var det, nu sitter jag på flygplatsen, planlöst kom jag hit för att ta mig från Rio, vart visste jag inte men nu vet jag, det jag fann ledigt var till Manaus, hjärtat av Amazonas. Vi har haft det mulet och ibland kraftiga skyar som dessutom vill vara kvar i minst en vecka till, därav beslutet att återvända de sista dagarna och göra det jag missat.. Men det finns en godbit kvar, men den kommer nog imorn i form av rött kakel..

Ha det bäst och kommentera lite skit eller vett så blir jag glad oavsett! (men snälla håll det rent annars kommer min pappa efter mig när ingen ser! ;)

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar