fredag 13 december 2013

Trappa i Lapa

Ni kanske hört om den, sett den? Kanke i en video med Snoop och Pharell eller kanske ni känner någon chilenare som berättat om den urbana, bohemiska och vackra trappan som inte liknar något annat? Det är en helt tokigt härlig blandning av varma färger och symboler från hela världen (kulturella symboler, saker man älskar och religiösa tecken). Den chilenska konstnären, Selaron ligger bakom detta verk och han har lämnat ett arv och prägel i denna vackra stad, Rio. Dagens aktivitet det vill säga, och för att sluta säga en massa så lämnar jag er med färg och värme i form av kakel.. med en urban utsikt på det.




..ett hej till mina judar, ni vet vilka ni är! ;)

..och till er med en tand för sött, ta o bit i denna godbit, from the street :P 





Är ju i Manaus nu (detta ovan är från igår) och det är ytterligare två timmar skillnad. Det tog ett tag att ta sig hit.. efter 7 timmar på flygplatsen och flyget på 4 kommer jag till ett hostel runt 3 på morgonen Rio tid, men här var ju klockan bara ett så det första man gjorde var att haka på tre sköna lirare på ett ölhak om man kan kalla det så.. just för att det var ett skjul men charmigt och kul när de skulle stänga, den såg ut att kunna blåsa bort, säkert alla de hänglåsen de hade för att låsa stället som håller den kvar :P


Ps..
Nu ligger jag bara här, skriver och är lite seg, snart en dusch och sen ut för att utforska och dokumentera mera ;) Jag fotar allt med ipad och har svårt att gå runt med den utan att få ögonen på mig därav att det är begränsat med spontana bilder från städer och övrig omgivning. Så..


Må bäst! 

/E

3 kommentarer:

  1. Det var ju inte direkt malmvägen-klass på den trappan, men ok den duger. Sköna bilder bror, ha det chill i djungeln! /Barbaren

    SvaraRadera
  2. Hahahaha Shalom min broder!(ja, jag kände mig en aning träffad)
    Ok.. D va ju detta med att hålla det rent så... Järnspikar vad du har det trevligt i Det varma paradiset!
    Må bäst, njut och återigen bara NJUUUUUT!/matisyahu

    SvaraRadera
  3. Feta bilder! Lite skillnad från mörkret vi kallar Sverige :)

    http://www.youtube.com/watch?v=Ot2S145ouFY

    Pumpar denna i din ära

    SvaraRadera